Tapaus 4: Elämä on peli – kadonneen eXän metsästys

Tydyy.

Tapaus nelosen (joka tällä kertaa oli oikeasti numero 4 eikä laatikko) käsittely alkoi intoihimoisella lukemisella muruisten kaurakeksien narskuessa hampaissa. Perinteiset pöydänpäässäistujamme (=assarit) Kake ja Henri olivat korvautuneet tiivistyneesti yksinäisellä Joonaksella.
Nyt tehtävänannossa oli kyse roboteista ja labyrinteistä – äärimmäisen mielenkiintoisesta aiheesta siis. Tehtävänannossa vilisi jo java-termejä olioista arvoihin sekä esimerkkejä robotin osaamista asioista metodikäskyinä ja tapauksen mieltäminen java-koodina alkoi käydä jo luontaisesti.

Työotsakkeen päättäminen kävi melko kivuttomasti. Viimekertaisen lyhyen ja ytimekkään otsakkeen jälkeen haluttiin jotain kaunokirjallisempaa ja päädyttiin kaurismäkimäiseen otsakkeeseen “Elämä on peli – kadonneen eXän metsästys”.

Sitten alkoi armoton stormaus, tällä kertaa innovatiivisesti musiikin säestämänä. Lappuja kertyi paljon ja nopeaan tahtiin siitä huolimatta, että ne parhaansa mukaan yrittivät karata lattialle. Onneksi Joonas jakoi meille salaisen post-it-lappujen oikeaoppisen irroitustavan, jotta laput jatkossa pysyisivät paremmin seinässä.

Laput päätettiin jakaa loogisesti yläotsikon Toteutus alle luokkiin Liikkuminen, Suunnistaminen ja eX:n löytäminen, sekä luokkiin Ei näin ja Näin sekä Maailman toteuttaminen.

Läpi käytiin tehtävänannossa näkyvät labyrintit 1 ja 2, ja päätettiin säästä labyt 3 ja 4 oppimistavotteiksi. Loputkin oppismistavoitteet syntyivät vauhdilla ja jakautuivat jo nätisti rutiinilla. Kaikkein tärkeinkin onnistui ja syömäänkin päästiin ajoissa.

Vesa auttoi pyyhkimään taulun.

OPPIMISTAVOITTEET, tapaus 4:

  • Pauli sai tehtäväkseen labyrintti 3:sen (pseudo)koodauksen
  • Emmi sai tehtäväkseen labyrintti 4:sen (pseudo)koodauksen
  • Aarne otti tehtäväkseen randomin hyödynnyksen robotin liikkeiden määrittemisessä labyrintissä nimikkeellä “Random – uhka vai mahdollisuus?”
  • Annukka ja Kaisa etsivät tietoa järjestämisalgoritmeistä
  • Vesa tutkailee miten robottiturnauksen luokat toimivat
  • Jaakko etsii tietoa Tremauxista
  • Hanna etsii tietoa algoritmeistä
  • Miikka tutkiskelee miten robotin koodauksen voisi jakaa osiin
  • Justus miettii miten labyrinttimaailma voitaisiin esittää

There shall be pictures.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s